Opening IDO in bibliotheek Noordwijk

Gepubliceerd op: 16 januari 2024 10:26

opening ido in bibliotheek Noordwijk met wethouder Roberto ter Hark en Machteld Spiekman van de Bibliotheek Bollenstreek

Op dinsdag 16 januari is het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de Bibliotheek Bollenstreek, locatie Noordwijk feestelijk geopend. Naast Machteld Spiekman, Programmamaker Digitale Inclusie bij de Bibliotheek Bollenstreek, was wethouder Roberto ter Hark aanwezig bij de feestelijke opening in de bibliotheek.

Dienstverlening Informatiepunten Digitale Overheid

Bij een IDO kunnen bezoekers (ook niet-bibliotheekleden) terecht met vragen over de digitale overheid. Speciaal getrainde bibliotheekmedewerkers helpen hen op weg bij vragen over digitaal contact met onder meer de Belastingdienst, DigiD, toeslagen en verzekeringen. Deze medewerkers weten de vraag achter de vraag te achterhalen, helpen (online) zoeken en wijzen zo nodig 'warm' door naar maatschappelijk dienstverleners in de lokale samenleving. Door de fijnmazigheid van het bibliotheeknetwerk bevindt deze hulp zich letterlijk dichtbij. Wanneer een klant zich bij een IDO meldt, kan een bibliotheekmedewerker ook adviseren een cursus digitale vaardigheden te doorlopen die men eveneens bij of via de bibliotheek kan volgen.

Degene die wel wat hulp kan gebruiken of iemand kent die hulp nodig heeft, kan tijdens openingstijden langs komen bij het Informatiepunt Digitale Overheid aan de balie van de bibliotheek. Meer informatie over het Informatiepunt Digitale Overheid is te vinden op de website van de Bibliotheek Bollenstreek www.bibliotheekbollenstreek.nl/ido.